Vi har väl alla fulhörn i våra hem? Ärliga bilder från en storstädning!

Fynd man hittar då man går igenom allt gammalt.
En liten, rosa elefant från min barndom.

Det här är verkligen inte ett inlägg för vackra inredningsbilder. Även om jag hade velat försöka så är ljuset så försvinnande litet, och allt blir grynigt och på något sätt väldigt verkligt. Men det här inlägget är ett ärligt inlägg, med fulbilder!

Jag har hållit på i två dagar nu med en ordentlig genomgång, och omorganisering av mitt hem. Storstädning kan man inte ännu kalla det - kvar är fortfarande själva städandet med dammsugare och dammtrasa. Men jag har gått igenom de där jävliga fulhörnen. De halvtrasiga lådorna med minnessaker, påsar med sådant man tänker att man kanske säljer eller ger bort men inte kommit sig för. Skålarna och faten med alla de där småsakerna som man inte ens vet vad de är eller varför man sparat dem.

Jag har en hel del jobb kvar, men i stort sett har jag hela huset under kontroll. På det sättet att du kan peka på vilken låda som helst och jag vet vad som finns inuti, och varför det är där det är. Jag har en del problemhörn kvar, men jag vet vad jag har där - det handlar bara om att hitta smartaste lösningen för att få hörnen mer funktionsenliga.

Jag tänkte dela med mig av ett par resultatbilder - men framförallt fulbilder av verkligheten mitt i kaoset. Jag gjorde liksom allt samtidigt, och hade inte organiserat organiserandet om man säger så. Men efter cirka 12 timmar igår så kunde jag lägga mig i sängens rena lakan och känna mig nöjd med den dagen.

Fina kökshyllan fick sig igen en omorganisering då julgubben kommit med så mycket nyttigt. Fortfarande kaos, men jag vet var jag har allt.

Fina askar har jag gott om, och hittar ständigt nya på loppis. För stenar, pärlor, smycken. Men till de stora sakerna, minnespapprena och fotona och annat som ska sparas, fick jag köpa nya, stadiga lådor. Jag hatar att köpa plast, men då man behöver ordning och reda genast, helst för två år sedan, då köper man allt man kan bära från Halppis. Nedan endast hälften av nya tomlådorna.


Såhär fint kan det se ut då man bytt bort julgardinerna. Men verkligheten syns på bilden nedan. Detta alltså innan jag fick ordnat allt och stupade i säng.


Jag har en svåråtkomlig kallskrubb full med möss som jag ogärna använder. Därför har denna alkov i sovrummet varit belamrad med diverse oordning. Men såhär bra blev det då minnessaker, extradynor, och tyglager fått sina rätta lådor och platser. Resten av rummet såg ut som nedan.


 Som tur är var det så här städat då jag somnade, och vaknade:


Idag ska jag fixa lite smått och dammsuga, men för en stund är jag nöjd och kan återgå till "riktiga arbetet". Så skönt att även om huset verkligen är FULLT, så finns det nu en känsla av rum, tomrum rentav, plats för något nytt, plats för ordning och reda och getting my shit together.

PS. Nästa gång jag flyttar behövs nog inte en enda bananlåda från butiken. Jag har ett trettiotal tygkassar och en hel hop med TOMlådor jag lyckats skapa igår!

  Jag har knappt en enda sånhär gömma kvar nu. Vad är allt detta liksom?

Kommentarer