Loppisfynd kan rädda en period av ledsamhet och tungsinthet

Det har varit några frustrerande dagar. Är det då PMDS, fibro eller helt enkelt sorg som slår mig? Vet inte. Men hela lördagen tillbringades i sängen med Project Runway. HELA dagen. Gick bara ner efter mat ibland. Jag hade ingen ork, och framförallt ingen lust. Till något.

Jag hatar verkligen såna dagar. Och flera dagar än lördagen var tunga.

Men efter ett par dagar av kärlek så mår jag nu lite bättre. Idag har jag haft fotokund också och känner att jag är igång igen.

Tanken var ändå att detta skulle vara ett aningen lättsammare inlägg. Lite loppiskärlek.

Jag älskar att gå på loppis, även om det bara blir en snabbis på ett par minuter. Det är något lugnande för mig, och jag blir så kreativ. Nu är det ju dessutom läge att leta vinterskor, kappor och sånt, så igår var vi ute på en mer "nödvändig" runda.

Men först delar jag med mig av ett "icke-måste", ett impulsköp. Det är en kavaj/bolero, eller vad det nu heter. Märket är "Marjone - Seattle", verkar vara ett gammalt märke som inte längre finns. Vintage med andra ord. Jag blev så kär i de märkliga detaljerna och de fantastiska vridknapparna i guld.

Den gröna, ekologiska bomullssjalen fick jag idag av fotokunden Ida på Green Today!



Sedan hittade jag också en tjock skotta-snö-jacka. Den är tydligen en ridjacka egentligen, men jag behöver ett varmt tält till de värsta snödagarna :P Den fotade jag inte. Men denna mörkbruna yllekappa visar jag. Den är enkel, har fina fickor och kostade ändå bara 4 euro.


På senaste rundan råkade jag också hitta en grön, underbar yllematta för bara 7 euro. Den kommer att rocka kalla vintergolvet!


Jag har också bytt ut tyget som klär soffan. Jag byter till olika sängöverkast där ibland för att få en liten känsla av förnyelse. Från ljusblått blev det nu mörkt lila. Syns knappt bland alla kuddar, men för mig gör det stor skillnad!


Mer djup i nästa inlägg, men just nu behövde jag bara känna loppiskärlek och -glädje!


Kommentarer