Produktiva djurdagar fyllda med målarglädje

Djurtavlorna blev ju succé. Även om de känns långt bort från det jag normalt målar så skänker de mig glädje. Första djurtavlan såldes direkt, också trycken tog slut genast. De två följande rävtavlorna är också sålda, men tryck kommer säkert att finnas av dem. "Lill-Igge" finns kvar i original för 75€.



Flera har frågat vad mina tavlor kostar, eller vad de kostar om man beställer något eget. Och det beror helt på storlek och motiv, men dessa större tavlor 50x60cm kostar mellan 200 och 300 euro beroende på arbetsbördan.


Jag har upptäckt Katy Bowman och hennes podcasts rullar på ideligen medan jag målar. Jag kommer säkerligen att göra ett skilt inlägg om detta, men det handlar om rörelse. Naturlig rörelse. Inte träning för tränings skull, utan rörelse i vardagen. Det är ju faktiskt så att kroppen behöver rörelse. T.ex. vårt lymfsystem, som hjälper att motarbeta sjukdom, så har inga egna pumpar utan förlitar sig helt på att vi ska röra på oss.

Så nu sover jag bara på futonen (ingen madrass under som tidigare) och den är så skarp att jag rör mig under natten. Men även om jag ännu har lite ont på morgonen så går det onda snabbt över efter en stund, vilket det aldrig gjort då jag sovit på för mjuk madrass. Och då jag målar så står jag, och jag sitter, och jag sitter på golvet. Jag RÖR på mig!

Men mer om detta en annan gång!

Kommentarer