Mitt paradis på jorden


Många använder uttrycket "mitt paradis på jorden" om sin villa, eller någon favoritplats ute i världen. Jag använder det för mitt hem. Jag känner att det är just det som ska vara ens eget paradis. Trivs man inte i sitt eget hem finns det en otrygghet och olustskänsla som inte borde förekomma.

Just nu känns mitt hem som extramycket paradis då mitt växthus äntligen är fyllt med växter. Och det har fått ett myggnät så man kan sitta där hela kvällarna om man så vill.


Myggnätet användes också inatt då det skulle sovas ute på terassen. En härlig bädd hade jag gjort och skönt var det. I ungefär två timmar. Då vaknade jag av kylan och fuktigheten så det blev att flytta in till sängen. Men det ska provas igen, då nätterna stabiliserat sig lite, kanske. För det finns inte mycket som går att jämföra med att sova ute i friska luften, med fågelkvitter och Moder Jords vackra nynnande.




 Vet någon vad dessa små röda blommor är?

Kommentarer