Hyllning till ett hem


För någon dag sedan var det exakt tre år sedan jag flyttade till detta hem. Jag kan inget annat än tacka min fina hyresvärd Jennie för att jag får bo här.

Så mycket har hunnit hända på tre år. Även om jag varit sjuk en del så har jag trots allt mått bättre här än någon annanstans. Jag har skrivit två böcker. Jag har målat och fotat mer än någonsin förut. Här kan jag verkligen skapa.

Jag har fått kärleksbitar. Och släppt taget om dem. Jag har funnit ny kärlek. Nygammal, kanske. Jag har lärt mig älska mig själv och min kropp som aldrig förut.

Jag är så tacksam.

Jag orkade inte städa för att visa er fina bilder från mitt hem. Så det är väldigt ärliga bilder. En titt i sovrummet. I vardagsrummet. Den stökiga ateljéhörnan. Och så ett par fina bilder som togs med drönare för ett par somrar sedan. 



Och nu är nog våren här på riktigt. Idag körde jag mommo till massören i Jakobstad och efter det handlade vi penséer och rosor vid Sunds trädgård. Doften bedövar den kyliga blåsten och jag ser endast sol, och drömmer om sommar.


PS. Glad är jag över dessa stora plåtämbar jag fyndat som nu är roskis samt pantflaskförvaring!


Kommentarer