Ett helt nytt vardagsrum!

Det känns som att jag har fått ett helt nytt vardagsrum!

Inför loppisracet nästa helg som jag skrev om i förra inlägget så har jag städat, rensat och bland annat flyttat ut en extra säng från vardagsrummet. Den har fungerat som något soffliknande, eftersom jag nu inte har så farligt mycket övernattande gäster (och har i övrigt många andra sovplatser också). Mest har det dock känts som att den bara tagit upp utrymme.

Jag har studerat mitt hem och konstaterat att i varje rum är det fullt med möbler uppefter varje vägg. Dels för att huset är litet och jag behöver i stort sett varje möbel. Dels för att jag försöker manifestera fram ett större hus åt mig nångång i framtiden, och då kommer behöva möblerna... Men jag ville ha ens en liten glimt av vägg och andrum.

Sängen ska säljas, och det känns minsann som ett helt nytt rum nu då den flyttat ut. På grund av de höga gavlarna på soffan så är hörnet rätt så otympligt, men jag gillar det i alla fall. Skåpet jag restaurerade för något år sedan fick en mer synlig plats, och längst in i hörnet satte jag en hög lampa, samt en stol som behöver restaureras den också, den är alltså ur vägen så ingen sitter i den.

Till sist en bild av hörnet för en tid sedan. Man ser kanske inte exakt hur trångt hela rummet har varit, men i alla fall måste man ju ha en före-bild :D


Kommentarer