RIP Erik

 Idag fick vi tråkiga nyheter. Lillkissen Erik har gått vidare.

Då Selma fick sina fem kattungar hos mammorna var det Erik jag förälskade mig i genast. Men jag har ju Klöver och beslöt ju mig för att inte ta någon lillkisse. Och Erik fick ett varmt och fint hem.

Men igårkväll föll han ihop och låg sedan och skakade hela natten. Imorse hos veterinären visade det sig att hans tarmar var felplacerade i kroppen, hans skelett var helt urkalkat och han hade en stor tumör på levern, bland annat. Han fick somna in, väldigt älskad.

Jag sitter och gråter även om jag vet att han har det bra nu. Det är helt enkelt väldigt ledsamt då hans liv blev så kort. Och jag gråter över hans lidande, att han föddes i en trasig kropp. Allt är som det ska, allt är alltid som det ska. Men det är en sorg.

Älskade Erik.

Kommentarer