Kroppspositivitet! Alla vackra blommor!

Just nu dränker jag mig i inspirationen jag känner då jag får använda mitt nya Wacom-ritbord. Förr har jag alltid förhållit mig lite skeptisk till digitalkonst, och älskat det fysiska i att hålla en pensel i handen, känna duken bölja sig under penseldragen, och se en tavla jag jobbat veckotal på hänga på väggen.

Men det är ju dumt, det är definitivt en konst också att jobba digitalt. Det kräver hand-ögon-koordination, det kräver inspiration, själ, kärlek.

Jag kanske alltid kommer föredra den fysiska konsten. Men på ritbordet går allting snabbare. Det är billigare att prova sig fram - för faktum är ju att färg, dukar och penslar är dyra. Och det är verkligt svårt att få sålt tavlor som kostar flera hundra. Jag inser att alla inte har råd, och även om mina väggar svämmar över och det ser fint ut så är jag lite ledsen att jag inte får sålt fler tavlor.

Ritbordet ger mig en möjlighet att testa nya saker utan att förlora pengar. Och i bästa fall får jag sålt digitaltryck.

Jag har redan en beställning på en av fittorna i denna "Holy, holy"-serie. Den finns ocskå redan till salu på min webshop: www.soulmamaarts.com om fler vill ha den.


Jag vet inte vart detta experimenterande tar mig. Men det känns som samma resa jag gör med mina kroppspositivitets-foton. Det är att fira kvinnokroppen i alla dess former.

Jag njuter.



 



Kommentarer