Fjärilskärlek

Fjärilar är vackra - men de har aldrig varit ett av de djuren som har känts väldigt nära mig. De har fascinerat mig, för det har känts som att jag så sällan ser dem, men jag har inte känt en själslig koppling.

Tills nu. Påfågelsöga tycker jag att jag aldrig riktigt sett förr - eller aldrig i de mängder som nu. Min gård flödar av dessa vackra skapelser. Kanske bara den enorma närvaron fått mig att ta till mig tanken om metamorfos, och kreativitet, och färger! Bara färger, liksom! :)

Tavlan "Meta" föddes efter att det googlats en del fjärilar - då de började dyka upp här. Och häromkvällen målade jag små träskyltar med fjärilar (se längre ner i inlägget). Idag tog jag mig äntligen ut för att fota dessa vackra Påfågelsögon.

Vilken livsglädje de utstrålar, på något sätt.


 


 Skyltarna kostar 7,50€/st och är cirka 8x13cm stora. Mejla mig på alexandra.soulmama@gmail.com om du vill ha en :)


Kommentarer