Boken som aldrig blev


Det är länge sen jag nämnt min andra bok. Jag vet. Den har varit någorlunda klar i över ett halvår. Men jag har inte klarat av att redigera den till färdigt format. Något har känts fel.

Det slog mig häromnatten vad problemet var. Och plötsligt forsade text och redigering ur mig. Nu är jag igång igen. Nu tror jag att jag skriver något jag kan leva med. Vara stolt över.

Den blir mer intim än Kärleksbitar. Men en fortsättning nog. Så de som ännu inte läst debutboken - gör det. Den kostar en tia. Mejla mig på alexandra.soulmama@gmail.com om du är intresserad!




EDIT:
Verlighetsinblick/författarliv:
Titta på nya bokens sidor som ska omformas. Sucka med lättnad för att jag vet precis hur boken ska skrivas nu. Sucka tungt för att arbetet är massivt. Titta på The Affair, inspireras lite. Vandra omkring i kvällsljuset, vardagsrum, kök, titta ut genom fönstret. Titta lite mer på serien. Byta stol, stretcha axeln. Äta en sallad. Skriva någon sida, redigera tre sidor. Svära, "shitshitshit", sucka åt verklighetsrelationerna jag fuckar upp. Försöka hitta perspektiv nog att dyka tillbaka något år i minnena för att kunna skriva vidare. Titta lite mer på serien. Svära lite till. Stretcha axeln. Skriva några sidor. Svära åt att jag måste gå till sängs ensam igen ikväll. Besluta mig att skriva hela natten, kanske få en "rough draft" klar redan inatt. Inse att jag har massörstid imorgon. Måste sova, ensam, igen. Svära lite till, titta serie. Skriva någon sida. Sucka. Och så vidare.

Kommentarer

  1. Hösten är en bra tid att skriva färdigt. Sen har du god tid på dig att få den klar och i tryck till någon viktig tidpunkt som vårmässa eller julmarknad.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar