Ordning & reda

De som känner mig så vet antagligen att jag inte är särskilt städglad. Speciellt då jag mår sämre och har mina trötta perioder är städning verkligen det sista på min lista över saker jag orkar ta mig för.

Men jag fullkomligt ÄLSKAR att organisera! Liksom plocka, ordna, och möblera om. Ge mig ett riktigt stökigt rum och fria händer - och jag är som i himmelen. Faktiskt har jag lyckats få den presenten två gånger under senaste året, och det har varit väldigt tacksamt att få hjälpa någon och låta mina kliande fingrar göra ordning & reda!

Det är dock lite svårare här hemma hos mig själv. Jag blir lite blind för hur man kunde ordna om, blir liksom hemtam. Och så blir jag arg då jag måste börja från dammig, ostädad grund för projektet.
Men idag hämtade jag en byrå-sak från Esse och tog itu med mitt kontorshörn. Jag möblerade om typ tusen gånger med de tre kvadratmetrarna jag hade att förfoga över. Och resultatet ser nästan ut som det gjorde innan :) Så kan det gå. Men timmar har gått åt, och jag har inte behövt tänka ledsna tankar.

Klöver har bara sovit, och jamat i sina drömmar medan jag svettats. Gott så.




Kommentarer