Hem-liga förändringar

Jag lider fortfarande av datorstrul och PMDS-dagar. Tålamodet är på noll och jag är tröttare än tröttast. Men jag tänkte ändå dela med mig av de hem-liga förändringar som skedde i helgen.

Jag tycker det är okej att inte alla inredningsbilder man ser på bloggar är perfekta och tipptopp. Så ser sällan mitt hem ut heller. Så detta är lite halvstökiga och mycket realistiska bilder. Det är mysigt med vardagsrealism - eller hur?

Först ut köket där köksön fick sin nya plats mitt på golvet, och morfars bord blev sidobord där köksön tidigare stod. Mer arbetsyta, och det stora tomma golvet får jag mer nytta av såhär.

Sedan sovrummet. Där är fortfarande halva rummet klädtorkskaos och eldragningskaos. Men fönsteränden med ny säng (eller egentligen min gamla säng) är i alla fall temporärt ordnad. Några tavlor fick nya platser, och katten Klöver har igen vant sig med att det finns en bäddad säng på övervåningen som man får sova i.

Och jag är otroligt glad över just sovrummet. Och att jag tog tillbaka min gamla säng från lidret. Vintern på soffan har gjort att jag känt mig instängd, och på samma gång rotlös. Nu får jag gå upp till natten, ligga och kika på stjärnorna och verkligen vila. Det är välbehövligt.

Kommentarer