Falafel-lördag!

Åh, vilken dag! Jag har fått mycket gjort med gott sällskap och ovärderlig hjälp. En del förändringar kommer säkert på bild imorgon då det är ljusare, men listan är lång på saker som blivit gjorda, både sånt som syns och sånt som inte syns.

Flyttat ett bord som moffa gjort till köket och möblerat om där. Fixat datorstrulet med nya RAM-minnen. Fixat smidesbordets lampa. Kastat in ved. Och bytt tillbaka till min gamla säng och gjort i ordning sovrummet lite. Det är månader sedan jag sovit däruppe på grund av kölden, men inatt ska det gå! Jag är så tacksam för det.

Det mesta av det ovanstående har jag knappt haft någon del i alls känns det som - och jag är verkligen tacksam och överväldigad av den kärleksfulla hjälp jag fått.

Dessutom blev jag bjuden på mat! En av den ovärderliga hjälpens specialiteter är falafel - något jag inte ätit på kanske fyra år. Med mina matnojjor blev det en riktig utmaning - men det var nog det godaste jag ätit sedan utbrändhetens rädslor förminskade min matvärld för ett par år sedan. Åh, NAM!
Det var dock min förtjänst att "falafeltallrik för två" vid Soulmama's Grill blev så fin. Det förgyllde också matstunden!



Åh, ja, vilken dag alltså! Igår tog min PMDS över helt, och trots att jag hade fina vänner på besök hade jag helst velat gråta och skrika hela kvällen. HELT utan orsak. Det är verkligen tungt och ledsamt då det blir så. Och så svårt att förklara för alla runtomkring en. Det finns liksom inte ord.
Jag hoppas bara att ingen tog åt sig av mitt dåliga humör, att alla mina vänner vid det här laget förstår. Och jag är desto mer tacksam för att humöret varit så bra som det varit idag.

<3

Kommentarer