Ett välkommet nytt år


Alla verkar gå igenom förra årets höjdpunkter och också de lägsta dalarna. Alla önskar ett gott nytt år. Jag ger mitt bidrag i korthet.

2015 var ett av de tyngsta åren någonsin. Min utbrändhet fortsatte, och nådde de djupaste av bottnar då jag förlorade en av mina största kärlekar. 
Men jag började också skriva min andra bok, jag hittade kärlek i andra former, hittade en väg tillbaka till någon jag älskat för länge sen, och jag målade av hela mitt hjärta.

Nyårsaftonen tillbringade jag dock ensam. Ingen av de jag önskat vara med ville vara med mig. Och ensamheten var väl på sätt och vis självvald, eftersom jag inte ville börja nya året med vem som helst. Jag hade velat börja det med någon älskad.

Så jag satt ensam. Åt god älggryta, grät lite, och började försiktigt planera för framtiden. 

På min Personliga Almanacka, med pärmdesign av fantastiska Sofie Björkgren-Näse, så står det:  

Your focus determines your reality. 

Jag försöker fokusera på alla dessa möjligheter som finns framför mig. Med min konst, min litteratur, och mitt företag. Ett företag som snart omformas, som snart ska bli något jag själv ansvarar för. Känner stolthet för.

Men trots alla möjligheter, alla öppna dörrar, så är det kärlek jag vill fokusera på mest. För sådan är jag. Hopplöst älskande, för alltid.

Bilden ovan är logon jag planerat. De två kramande människorna, hjärtat, cirkeln. Precis sådan är jag, så vill jag fokusera, arbeta och leva. Välkommen, 2016.

Kommentarer