SEX!

Nu fick jag nog er uppmärksamhet.

Jag tänkte inte skriva om sex idag - trots att det är en av mina favoritsamtalsämnen. Otroligt viktigt, och väldigt, väldigt själsligt (om man är öppen för att det faktiskt är det).

Men faktum är att jag istället tänkte fråga er läsare om tips på böcker/filmer/bloggar etc som tar upp sex på ett emotionellt och själsligt plan?

Jag har alltid haft en liten tanke i bakhuvudet om att en dag jobba med sexualterapi, på ett sätt eller annat. Problemet är att jag inte alls vill studera den västerländska sexualterapin destomer. Men jag är inte heller helt såld på tantra, eller den helt österländska synen på sex och intimitet.

Jag undrar alltså om det finns intressant information någonstans som helt enkelt skulle förena de båda? Jag vill läsa på själv, inte nödvändigtvis studera på något officiellt sätt - se vad andra kommit fram till - och eventuellt lära mig något nytt för framtiden.

Min tanke nu är att jag helt enkelt i sakta mak ska packa rycksäcken med information och idéer som jag kan använda mig av inom healing, samtalsterapi, konst och litteratur, och i mitt eget liv.

Så tips mottages tacksamt!



PS. Jo, det kommer nog en blogg om min syn på sex med själen här inom en snar framtid.

Kommentarer