Änglar

Mitt i städande och ordnande hittade jag mindre skivor och ramar. Och jag som saknat något att måla på! Det blev en liten, änglalik man. 19x19cm, akryl på masonit. Jag kallar honom bara "Änglalik" än så länge.



Jag kommer inte nu att gå in på min syn på änglar. Men den kanske skiljer sig lite från andras. Men det som änglarna säger till mig i alla fall är att definitioner inte kunde vara mindre viktiga för dem. Vi skojar och har oss, jag och änglarna, med kärlek och respekt förstås, men tro och religioner för dem är inte viktiga alls.

Att kalla på änglar får vem som helst göra.

Jag har påbörjat mina mediala läsningar för dem som hakat på gratis-chansen. Med gott resultat. Jag använder runor som grund, men har arbetat allt mer på att "känna in" utöver det som runorna förmedlar. Jag kan ju säga att konkreta detaljer och sånt inte kanske kommer alldeles för enkelt till mig - men att läsa av känslotillstånd och deras inverkan på framtiden - det verkar jag kunna. Och några förvånansvärda resultat har jag också lyckats med.

Idag läste jag också av ett hus på distans, med dess inneboende Både levande och döda. Det gick väldigt bra (även om det i det fallet var ett hus som jag besökt ett par gånger, och en inneboende står mig mycket nära). Hursomhelst är jag väldigt nöjd med mitt mediala arbete så här långt.

Nu ska jag fortsätta städandet och ordnandet. Hemmapyssel är mysigt, speciellt med snön tung utanför.


Kommentarer