Terassbygge del 1

Jag får alltså bo kvar i detta härliga hyreshem, och jag får öva mig i lite renovering och fixa klart sådant som lämnat på hälft här - så huset kanske är lättare att sälja sedan då den tiden är kommen. Som tur var det inte ännu :)

Ett av de projekt jag tagit på mig är terassbygge. Inte bara en terass, utan TVÅ. På baksidan av huset finns en terass redan. Eller fanns. Det som är kvar är "takstommen" och staketet, men inget tak och inget golv. På norrsidan av huset hade min hyresvärd påbörjat en terass, men det var egentligen bara markläggningsduken som var på plats. Så två ypperliga samlingsplatser som bara väntar på att bli använda.

Det ska bli terasser av återanvända lastpallar. Något annat hade jag knappast fått för mig att göra. Jag har läst på NOLL, det här tänkte jag göra på talang. Och med ovärderlig hjälp av mina vänner. Bland annat lastpallarna borde fixas utan min inblandning.

Och röjningen! En vän tog tag i en röjsåg idag och fick bort djungeln på båda blivande terasserna. Ett gruslass väntar redan på gården, och i helgen torde terassgrunden få sin början. Det ser alltså inte ut för något ännu, men jag visar bilder i alla fall så får ni följa med hela vägen.

När lastpallarna kommer på plats och allting färdigställs är det ingen som vet - det beror väl på höstvädret. Men senast nästa sommar ordnar jag grillfest!



Jag har fortfarande redigt dåliga dagar också, och en liten ångest inför sjukledighetens slut. Men åtminstone har jag återfått lite ork att pyssla på med dessa stressfria, egna projekt. Och boken tar form!


Kommentarer