Skördetider & kattdrömmar

Jag har ju inte varit särskilt aktiv i trädgården i sommar. Man får faktiskt låta bli, om man inte mår bra. En sanning jag fått kämpa med, då det känts som att sommaren glider förbi.

Men potatis sådde jag, enligt principen gräsklipp och slarvigt slängda potatisar i gräsklippet. Här är första skörden. Det finns ett par plantor till - men med tanke på att jag egentligen inte äter potatis så lär de räcka till några måltider ännu. Dessa fyra potatisar blir dagens, med årets sista körsbärstomater och en biff förstås.



Jag låg just och vilade med Klöver. Jag fascineras så över hans drömmar. Eller tja, jag vet ju inte vad han drömmer - jag ser bara de fysiskt manifesterade delarna. Visst, man har sett hundar och katter "springa i sömnen" förut, benen knycker lite och kanske morrhåren.

Men aldrig har jag beskådat något djur drömma så vilt som Klöver. Han skälver och knycker så otroligt under sina korta "drömanfall" - jag förstår inte hur han inte vaknar, för jag gör nämligen det, om jag ligger bredvid. Det är som värsta epilepsianfallet då han kör igång.

Kanske jag och Klöver har det där drömmandet gemensamt. Det ska drömmas mycket och intensivt.

Kommentarer